News Popular
-
Rondella (hardware)
2020-07-16 -
Rivet
2020-07-10 -
Chì ci hè u viti
2020-07-10
Chì ci hè u viti
Una vite, o bullone, hè un tipu di fastener, tipicamente fattu di metallu, è carattarizatu da una cresta elicoidale, cunnisciuta cum'è filu maschile (filu esternu) o solu filu, avvoltu intornu à un cilindru. Certi filamenti di viti sò designati per accoppià cù un filu cumplementariu, cunnisciutu com'è filu femminile (filu internu), spessu in a forma di una noce o un ughjettu chì hà u filu internu furmatu in questu. L'altri filamenti di viti sò pensati per cutà un groove elicoidale in un materiale più suave mentre u vitu hè inseritu. L'usi più cumuni di Viti sò di mantene l'uggetti inseme è di pusà l'uggetti.
Una viti avarà guasi sempre un capu nantu à una estremità chì cuntene una forma apposta chì permette di vultà, o guidatu, cù un strumentu. Strumenti cumuni per i viti di guidà includenu cacciavite è chiavi. A testa hè di solitu più grande di u corpu di a vigna, chì impedisce à u vitu di esse guidatu più profonda di a lunghezza di u vitu è di furnisce una superficia di cuscinettu. Ci sò eccezzioni; per esempiu, Bulloni di carru
avè una testa cupola chì ùn hè micca pensata per esse guidata; i viti sò spessu una testa più chjuca di u diametru esternu di a vite; J-Bolt anu una testa in forma di J chì ùn hè micca pensata per esse guidata, ma hè di solitu affundata in cimentu chì permette di esse usata cum'è un bullone di ancora. A parte cilindrica di u vitu da a parte sottu di a testa à a punta hè cunnisciuta cum'è u stincu; pò esse cumpletamente filatu o parzialmente filatu.[1] A distanza trà ogni filu hè chjamata "pitch".
A maiuranza di i viti sò stretti da a rotazione in u sensu orariu, chì hè chjamatu filu drittu; un dispositivu mnemonicu cumuni per ricurdà questu quandu u travagliu cù viti o bulloni hè "righty-tighty, lefty-loosey". I viti cù filamenti di a manu manca sò usati in casi eccezziunali. Per esempiu, quandu u vitu serà sottumessu à u torque in senso antiorario (chì avissi da travaglià per annullà un filu à a manu diritta), un vitu à a manu manca seria una scelta approprita. U pedale di u latu manca di una bicicletta hà un filu di a manu manca.
In modu più generale, a vite pò significà qualsiasi dispositivu elicoidale, cum'è una pinza, un micrometru, l'elica di una nave o una pompa d'acqua à viti d'Archimede.
Differenciazione trà bullone è viti
Un bullonu di carru cù nut quadratu
Un bullone strutturale cù un dado esagonale è una rondella.
Ùn ci hè micca una distinzione universalmente accettata trà un viti è un bolt. Una distinzione simplice chì hè spessu vera, ancu s'ellu ùn hè micca sempre, hè chì un bolt passa per un sustrato è piglia una noce da l'altra parte, mentre chì un vitu ùn piglia nut perchè si fila direttamente in u sustrato. U Manuale di Machinery descrive a distinzione cum'è seguente:
Un bullonu hè un fastener filettatu esternamente cuncepitu per l'inserzione à traversu i buchi in e parti assemblate, è hè normalment destinatu à esse strettu o liberatu da u torque di una noce. Una vite hè un fastener filettatu esternamente capace di esse inseritu in i buchi in parti assemblate, di accoppià cù un filu internu preformatu o di furmà u so propiu filu, è di esse strettu o liberatu da u torque di a testa. Un attache à filettatura esterna chì hè impedita di esse girata durante l'assemblea è chì pò esse strette o liberata solu da torque di un dado hè un bullonu. (Esempiu: Bolti di Testa Rotonda, Bulloni di pista, bulloni di l'aratu.) Un fastener filettatu esternamente chì hà una forma di filu chì pruibisce l'assemblea cù una noce chì hà un filu drittu di lunghezza multipla hè una vite. (Esempiu: Viti di lignu, Viti di tapping.)[2]
Questa distinzione hè coherente cù ASME B18.2.1 è alcune definizioni di dizziunariu per viti [3][4] è bolt.[5][6][7]
U prublema di ciò chì hè una vite è ciò chì hè un bolt ùn hè micca cumplettamente risolta cù a distinzione di u Manuale di Machinery, in ogni modu, per via di termini di cunfusione, a natura ambigua di certi parti di a distinzione, è variazioni d'usu. ] Alcune di sti prublemi sò discututi quì sottu:
Viti à Macchina
I standard ASME specificanu una varietà di "Viti Macchina"[9] in diametri chì varienu finu à 0.75 in (19.05 mm). Questi fasteners sò spessu usati cù Nuts è ancu infilati in buchi tapped. Puderanu esse cunsideratu un vitu o un bullone basatu nantu à a distinzione di u Manuale di Macchine. In pratica, tendenu à esse più dispunibuli in dimensioni più chjuche è e dimensioni più chjuche sò riferite cum'è viti o menu ambiguamente cum'è viti di macchina, ancu s'è certi tipi di viti di macchina ponu esse chjamati bulloni di stufa.
Viti hex cap
A norma ASME B18.2.1-1996 specifica Viti Hex Cap Screws chì varianu in dimensioni da 0.25 à 3 in (6.35 à 76.20 mm) di diametru. Questi fasteners sò assai simili à Bulloni Hex. Differiscenu soprattuttu in u fattu chì sò fabbricati à tolleranze più strette cà i bulloni currispondenti. U Manuale di Macchine si riferisce in parentesi à questi fasteners cum'è "Finished Bulloni hex".[10] Ragiunamente, sti fasteners puderanu esse riferiti cum'è bulloni, ma basatu annantu à u documentu di u guvernu americanu Distinguishing Bolts from Screws, u guvernu americanu puderia classificà cum'è viti per via di a tolleranza più stretta.[11] In u 1991, risponde à una afflussu di fasteners falsificati U Cungressu hà passatu PL 101-592 [12] "Fastener Quality Act" Questu hà risultatu in a riscrittura di specificazioni da u cumitatu ASME B18. B18.2.1[13] hè stata riscritta è in u risultatu anu eliminatu u "Finished". Hex Bolts" è li hà rinominatu "Hex Cap Screw" - un termu chì era esistitu in usu cumuni assai prima, ma era avà ancu esse codificatu cum'è un nome ufficiale per u standard ASME B18.
Bulloni di lug è viti di testa
Questi termini si riferiscenu à i fasteners chì sò pensati per esse filettati in un foru tappatu chì hè in parte di l'assemblea è cusì basatu nantu à a distinzione di u Manuale di Macchinari seranu viti. Eccu i termini cumuni sò in varianza cù a distinzione di u Manuale di Machinery.[14][15]
Lag screw
Viti lag, ancu chjamati lag bolts
Una vista laterale
I viti di lag (chjamati ancu lag bolts, ancu s'ellu hè un misnomer) sò basicamente grossi viti di legnu. I viti lag a testa quadrata è i viti lag hex-headed sò cuparti da i standard ASME B18.2.1, è a testa hè tipicamente un hex esternu. Un bullone di lag tipicu pò varià in diametru da 1⁄4 in (6.35 mm) à 1 1⁄4 in (31.75 mm), è lunghezze da 1⁄4 à 6 in (6.35 à 152.40 mm) o più longu, cù i filamenti grossi. di una filettata di viti di legnu o di sheet-metal-screw (ma più grande).
I materiali sò generalmente sustrato d'azzaru di carbonu cù un revestimentu di galvanizazione di zincu (per resistenza à a corrosione). U revestimentu di zincu pò esse brillanti (electroplated), giallu (electroplated), o grisgiu opacu galvanizatu in caldu. I bulloni di lag sò usati per lag inseme framing di legnu, per lag pedi di machini à pavimenti di legnu, è per altre applicazioni di carpinteria pesante. L'aggettivu lag hè vinutu da un primu usu principale di tali fasteners: u fastening of lags such as barrel staves è altre parti simili.[16]
Questi fasteners sò "viti" secondu i criteri di u Manuale di Macchinari, è u terminu obsolescente "lag bolt" hè statu rimpiazzatu da "lag screw" in u Manuale.[17] In ogni casu, in a mente di parechji cummercianti, sò "bolts", solu perchè sò grossi, cù capi hex o quadrati. In u Regnu Unitu è l'Australia, i viti di lag sò cunnisciuti cum'è viti di coach.
Norme di u guvernu US
U guvernu di i Stati Uniti hà fattu un sforzu per formalizà a diffarenza trà un bullonu è un viti perchè diverse tariffi s'applicanu à ognunu.[18] U documentu ùn pare micca avè un effettu significativu nantu à l'usu cumuni è ùn elimina micca a natura ambigua di a distinzione trà viti è bulloni per alcuni fasteners filettati. U documentu riflette ancu (ancu se probabilmente ùn hè micca urigginatu) una cunfusione significativa di l'usu di a terminologia chì difiere trà a cumunità legale / statutaria / regulatoria è l'industria di fastener. A formulazione legale / statutaria / regulatoria usa i termini "grossu" è "fine" per riferite à a strettezza di a gamma di tolleranza, riferenu basicamente à "alta qualità" o "bassa qualità", ma questu hè una mala scelta di termini. , perchè quelli termini in l'industria di fastener anu un significatu diversu (riferendu à a ripida di u piombu di l'helix).
Questione storica
L'antichi standard USS è SAE definiscenu i viti à capu cum'è fasteners cù stinchi chì eranu filettati à a testa è bulloni cum'è fasteners cù stinchi chì eranu parzialmente non filettati.[19] A rilazioni di sta regula à l'idea chì un bolt per definizione piglia una noce hè chjara (perchè a seccione senza filu di u stincu, chì hè chjamatu grippa, era prevista per passà per u sustrato senza filu in questu). Questa hè avà una distinzione obsoleta.
Vocabulariu cuntrullatu versus lingua naturali
E distinzioni sopra sò infurzate in u vocabulariu cuntrullatu di l'urganisazioni standard. Tuttavia, ci sò qualchì volta differenze trà u vocabulariu cuntrullatu è l'usu di a lingua naturale di e parolle da i machinisti, i meccanichi di l'auto è altri. Sti diffirenzii riflette l'evoluzione linguistica furmatu da u cambiamentu di a tecnulugia annantu à i seculi. E parolle bullone è viti esistenu dapoi prima chì a mistura muderna di i tipi di fastener esiste, è l'usu naturali di queste parolle hà evolutu retronimu in risposta à u cambiamentu tecnologicu. (Hè, l'usu di e parolle cum'è nomi per l'uggetti cambia cum'è l'uggetti stessi cambianu.) I fasteners non-threaded predominavanu finu à l'avventu di u cutting di vite praticu è di prezzu in u principiu di u 19u seculu. U significatu basu di a parolla visu hà longu implicatu l'idea di un filu di viti elicoidali, ma u visu d'Archimede è u gimlet di viti (cum'è un cavatappi) precedevanu u fastener.
A parolla bolt hè ancu una parolla assai antica, è hè stata aduprata durante seculi per riferite à i bastoni di metallu chì passavanu à traversu u sustrato per esse fissati da l'altra parte, spessu per mezu non-threaded (clinching, forge welding, pinning, wedging, etc.). ). A cunnessione di stu sensu à u sensu di una porta di una porta o di una ballesta hè apparente. In u 19u seculu, i bulloni fissati cù i filamenti di viti sò spessu chjamati bulloni di viti in cuntrastu cù i bulloni di clench.
In l'usu cumuni, a distinzione (micca rigurosa) hè spessu chì i viti sò più chjuchi di i bulloni, è chì i viti sò in generale affucati mentre i perni ùn sò micca. Per esempiu, i bulloni di a testa di cilindru sò chjamati "bulloni" (almenu in l'usu di l'America di u Nordu) malgradu u fattu chì da certi definizioni anu da esse chjamatu "viti". A so grandezza è a so similitudine à un bolt chì pigliaria una noce parenu linguisticamente annunzià qualsiasi altri fattori in questa proclivity naturali di scelta di parolla.
Altre distinzioni
I bulloni sò stati definiti cum'è fasteners à testa cù filettati esterni chì rispondenu à una specificazione di filettatura di bullone esigenti è uniformi (cum'è filettatura metrica ISO M, MJ, Unified Thread Standard UN, UNR è UNJ) in modu chì ponu accettà una noce non conica. . Screws sò tandu definitu cum'è capu, fasteners filettati esterni chì ùn scontra a definizione di sopra di bulloni. [citazione necessaria] Sti difinizzioni di viti è bolt eliminà l'ambiguità di a distinzione manuale di Machinery. È hè per quessa, forse, chì certi persone li favurizeghjanu. Tuttavia, ùn sò nè conformi à l'usu cumuni di e duie parolle nè sò conformi à specificazioni formali.
Una distinzione pussibule hè chì un vitu hè designatu per cutà u so propiu filu; ùn hà micca bisognu di accessu da o esposizione à u latu oppostu di u cumpunente à esse fissatu. Questa definizione di vite hè ancu rinfurzata da a cunsiderazione di i sviluppi di fasteners, cum'è Tek Screws per rivestimenti di tettu, viti autoperforanti è autofilettanti per diverse applicazioni di fissazione metallica, viti batten di tettu per rinfurzà a cunnessione trà u batten di u tettu è u tettu. rafter, decking screws etc. Per d 'altra banda, un bolt hè a parte maschile di un sistema di fastener cuncepitu per esse accettatu da un socket pre-equipatu (o nut) di esattamente u stessu disignu di filu.